Sakata rule |
Autor |
Wiadomość |
Karol G.
Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 403 Skąd: Cambridge
|
Wysłany: 2009-01-02, 13:14 Sakata rule
|
|
|
Czy ma ktoś spisane te zasady? miałem gdzieś książkę w pdf'ie "Sakata" ale nie wiem gdzie jest.
A jeżeli ktoś nawet nie ma dokładnie spisanych przepisów to może wie w jakich kwestiach różnią się one od tych klasycznych (tylko nie na zasadzie "chyba")?
-Karol
PS jak to się po polsku odmienia, zasady Sakata czy Sakaty? |
|
|
|
 |
Muchal
Dołączył: 12 Maj 2005 Posty: 703 Skąd: Bietigheim (DE)
|
Wysłany: 2009-01-02, 14:23
|
|
|
Kod: | In Sakata rule first player puts three moves on the board. Fist move is
placed in the center of the board. Second move is placed inside 3x3 square of the center. And
third move is placed inside 5x5 square from the center. This will form one of 26 possible openings.
After that second player puts 4-th and 5-th moves on the board. When 5 moves appeared
on the board first player chooses color. If he wants to play as black - he
changes color making 'SWAP' move. If he wants to play as white - he just puts 6-th move.
After that the game proceeds as usual. |
Tłumaczenie w skrócie:
GRACZ1 stawia jeden z 26 dozwolonych otwarć (takich jak w zwykłych zasadach RIF),
GRACZ2 dokłada jeden bialy i jeden czarny kamień
GRACZ1 albo zmienia kolor i jest czarnymi (wtedy grę kontynuuje GRACZ1) albo po prostu dokłada 6 kamień
dalej gra toczy się jak w normalnym renju.
ps. Jakby ktoś chciał zasady Soosorv'a, Taraguchi'ego, albo Yamaguchi'ego to chętnie napiszę |
_________________ If the problem can be solved there is no use worrying about it, if it can't be solved worrying will do no good. |
|
|
|
 |
Karol G.
Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 403 Skąd: Cambridge
|
Wysłany: 2009-01-02, 16:20
|
|
|
Dzięki, w sumie jest to na renju.net.ru ale tego nie znalazłem wcześniej.
Jak ktoś chce pograć w renju offline to bardzo chętnie, akceptuje wszelkie zaproszenia ale z rozsądnym limitem czasowym (nick: fayn).
-Karol |
|
|
|
 |
Muchal
Dołączył: 12 Maj 2005 Posty: 703 Skąd: Bietigheim (DE)
|
Wysłany: 2009-01-02, 16:33
|
|
|
ja chętnie zagram
chce ktoś abym umieścił na forum wywiady z różnymi graczami renju?
mam kilka odcinków The Renju World, jakby ktoś czegoś potrzebował to pisać |
_________________ If the problem can be solved there is no use worrying about it, if it can't be solved worrying will do no good. |
|
|
|
 |
Karol G.
Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 403 Skąd: Cambridge
|
Wysłany: 2009-01-02, 16:52
|
|
|
Jak dla mnie wrzucaj wszystko, czytanie nie boli.
Widzę, że szybko lubisz grać : ) ja do sprinterów na pewno nie należę, ale się będę starać.
-Karol |
|
|
|
 |
Muchal
Dołączył: 12 Maj 2005 Posty: 703 Skąd: Bietigheim (DE)
|
Wysłany: 2009-01-02, 17:53
|
|
|
profit napisał/a: | Jak dla mnie wrzucaj wszystko, czytanie nie boli. |
ale pisanie czasem boli
profit napisał/a: | Widzę, że szybko lubisz grać : ) ja do sprinterów na pewno nie należę, ale się będę starać.
|
widziałem kiedyś twoje posty , że chciałeś z kimś grać nawet na minute offline, więc pomyslalem ze 2 dni na ruch a 20 na grę to i tak sporo |
_________________ If the problem can be solved there is no use worrying about it, if it can't be solved worrying will do no good. |
|
|
|
 |
spavacz
Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 758 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-01-02, 18:37
|
|
|
Profit jest strasznie wolny, chociaż jak chce to potrafi : P
Zaproponuj tydzień na ruch i gotowe ; ) |
_________________ Pozdrawiam, Spav |
|
|
|
 |
Karol G.
Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 403 Skąd: Cambridge
|
Wysłany: 2009-01-02, 20:30
|
|
|
Nie, to Bad_mojo na takim speedzie chciał grać, ostatnio jak tworzyłem gry w poof to 10 dni na ruch. Ale z 20/2 też dam radę.
-Karol |
|
|
|
 |
Muchal
Dołączył: 12 Maj 2005 Posty: 703 Skąd: Bietigheim (DE)
|
Wysłany: 2009-01-02, 21:43
|
|
|
ok, musiałem się pomylić, jak coś to następne będą 60/30 |
_________________ If the problem can be solved there is no use worrying about it, if it can't be solved worrying will do no good. |
|
|
|
 |
|