Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2009 Mistrzostwa Polski w Gomoku - Warsaw Open
Autor Wiadomość
Chaosu 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 1229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 20:54   

. . .Myślę, że dla 20 w sam raz. Dla 10 to by było kołowo, każdy najsłabszy (w tym ja) z mistrzem Polski, to ma być słuszne podejście? Na 20 osób ilu będzie kandydatów na pierwsze miejsce? Kilku, + kilku na kolejne, w rundach 7-9 najlepsi będą grali z najlepszymi i powinni się prawie wszyscy ze sobą spotkać. Będzie ok. Jasne, że czasem system wylosuje tak, że lidera w 8 rundzie sparuje z 4, choć nie grał on z 2 i 3 ale to się zawsze może zdarzyć, niezależnie od ilości rund.
_________________
now back to the Gene Krupa syncopated style
 
 
 
maestro 
Viceprezes


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 1731
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-23, 21:12   

W 10 osób na MP gomoku nie wierzę, ale na renju mogłoby tyle być i kołowy wówczas by pasował. Liczę, że jeśli jeszcze przyjadą jakieś osoby z zagranicy to może być ok. 25. A z tych 25 wydaje mi się, że powinno być z 15 mających realne szanse walki o znalezienie się w TOP 5. Przy 9 rundach może wówczas dojść do sytuacji, że zdobywca tytułu zagra pierwsze 3 rundy z zawodnikami, którzy koniec końców uplasują się w dole tabeli, a tylko 6 partii z graczami liczącymi się w walce o wyższe pozycje. Przy 11 czy 13 rundach mamy więcej dalszych rund, kiedy ci będący wyżej grają z innymi mającymi sporo punktów.
 
 
zukole 

Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 4365
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-23, 21:13   

angst napisał/a:
chcielibyśmy rozpoczynać rundy o konkretnych godzinach


Pomysł świetny, tylko dlaczego najważniejszy turniej w kraju ma robić za poligon doświadczalny ?

Odnośnie rund - pierwsza runda jest robiona na podstawie rankingu - więc już jedna mniej na grę dwóch osób z czołówki.
 
 
angst 
Członek Zarządu
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4999
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-10-23, 23:18   

Przeanalizujcie sobie jakikolwiek turniej, gdzie rozgrywanych było 9 rund i zobaczcie, czy są argumenty na poparcie Waszych teorii.

Już 7 rund w systemie szwajcarskim wystarcza do sprawiedliwego rozstrzygnięcia turnieju (w 4-5 partiach powinni spotkać się "faworyci"). Ponadto, dlaczego mamy nie przywoływać argumentu o braku czasu? Skoro mamy pewne ograniczenia, to niestety ale musimy się z nimi zmierzyć. Rzeczywiście przy dużej frekwencji można dyskutować o zwiększeniu ilości rund, przy czym naprawdę sądzicie, że może na MP przyjechać więcej niż 20 osób?

Czy naprawdę uważacie, że ktoś zrezygnuje z przyjazdu (tylko i wyłącznie) dlatego, że będzie 9 a nie 11 rund?

Jeżeli zaś chodzi o zaczynanie rund o określonych godzinach, to nie widzę potrzeby testowania tego rozwiązania, bo po pierwsze jest ono dość logiczne, a po drugie nie takie trudne we wdrożeniu.

Pozdrawiam

Angst
 
 
 
zukole 

Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 4365
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-23, 23:25   

W 4-5 partiach, czyli tych zawodników liczących się jest 6? a reszta ?

Ograniczenia czasowe? czyli do kiedy trzeba to skończyć? ile będzie trwał blitz ( planowo ? ) - bo informacji brak...

Adif w tamtym roku nie był na MP właśnie ze względu na małą liczbę rund :0

Tak, nie jest to problem. Przypomnę Ci tylko że w tamtym roku się spóźniłeś i musieliśmy na Ciebie czekać :P ( sam punktualny start turnieju często stanowił problem, więc dziwią mnie Twe słowa o braku potrzeby przetestowania rozwiązań z WC, które przecież powodują kolosalną różnicę organizacji turnieju ).
 
 
angst 
Członek Zarządu
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4999
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-10-24, 01:05   

Czemu wnioskujesz, że liczących się graczy ma być 6? Ja myślałem raczej o top10.

Cała rzecz w tym, że jak ktoś się spóźni to jego strata. Po prostu powinny być włączane zegary o określonej godzinie, a nie czekanie na kogoś i dylemat, czy włączać zegar, czy też czekać. A ostatnio na pewno nikt specjalnie na mnie nie czekał, więc nie ściemniaj :)

Blitz powinien trwać około 2 godziny. Teoretycznie musimy skończyć przed 22:00 (czyli tak naprawdę parę minut wcześniej), a zaczniemy na pewno najwcześniej o 9:00 (raczej o 10:00). Do tego przydałaby się jakaś przerwa obiadowa i przynajmniej krótki odpoczynek przed blitzem.

Co do Adifka to nie wiem, ale wątpię, aby zadecydowała jedynie ilość rund.

Pomyślimy jeszcze na pewno, czy jest możliwość (i zasadność) zmiany, chociaż na razie zgłosiły problem 2 osoby...

Pozdrawiam

Angst
 
 
 
maestro 
Viceprezes


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 1731
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-24, 04:07   

angst napisał/a:
Przeanalizujcie sobie jakikolwiek turniej, gdzie rozgrywanych było 9 rund i zobaczcie, czy są argumenty na poparcie Waszych teorii.


Zamiast analizować turnieje 9-rundowe wole spojrzeć na tabelę MP z 2007 roku, było 32 osoby, w tym na pewno więcej niż 10 mających szanse na wysokie miejsca. Dzięki temu, że rozegrano 13 rund tamten turniej można zaliczyć do udanych. I nawet jeśli tym razem zagra nie 32 a 25 czy 20 osób to uważam, że 11 rund stanowi minimum poniżej którego nie powinniśmy schodzić.

angst napisał/a:
Ponadto, dlaczego mamy nie przywoływać argumentu o braku czasu? Skoro mamy pewne ograniczenia, to niestety ale musimy się z nimi zmierzyć.


Skoro mamy się zmierzyć z problemami czasowymi, to czemu musimy równać w dół a nie próbować tego czasu maksymalnie wykorzystać?

angst napisał/a:
Czy naprawdę uważacie, że ktoś zrezygnuje z przyjazdu (tylko i wyłącznie) dlatego, że będzie 9 a nie 11 rund?


Niewykluczone. Mój dojazd na miejsce turnieju będzie trwał minuty a nie godziny, dlatego nie zmienię swojej decyzji ze względu na ilość rund, ale gdybym miał przejechać kilkaset km dla zagrania 9 gier to bardzo poważnie bym się zastanawiał...

angst napisał/a:
Pomyślimy jeszcze na pewno, czy jest możliwość (i zasadność) zmiany, chociaż na razie zgłosiły problem 2 osoby...


Rozumiem, że to znak oczekiwania na wyrażenie głosu ludu, który ma okazję żeby zakrzyczeć i wywalczyć w ten demokratyczny sposób więcej rund? Można i tak, ale mi chodzi raczej o sens i racjonalność podejmowanych decyzji. Zupełnie nie pojmuję sensu w zmniejszaniu atrakcyjności najważniejszego turnieju w roku.

Rozważając scenariusze organizacji turnieju myślę, że można swobodnie zrobić 11 rund: nawet licząc 90 minut na rundę, start w sobotę o 9.00 i o 18 jesteśmy po 6 rundach, w niedzielę 5 rund i turniej kończy się o 16.30. Nie dostrzegam żadnej przeszkody, żeby tak nie zrobić.
 
 
crosslet 

Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 496
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-24, 11:07   

Jeśli chodzi o mnie to wolałbym więcej rund ale chyba czas nie pozwala. Chciałbym aby w niedziele turniej nie kończył się zbyt późno bo chcę wrócić wieczorem ewentualnie wcześnie w nocy bo w poniedziałek się na uczelnię wybieram.
_________________
video meliora proboque, deteriora sequor
 
 
truskawek 

Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 679
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2009-10-24, 11:33   

Sobota= 4 rundy kwalifikacji +1-wsza runda turniejów A i B
w niedziele 4 rundy A i ~6 rund B. Zawodnicy słabsi nie potrzebują aż tyle czasu, a z chęcią by zagrali więcej rund.
 
 
 
termin 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 169
Skąd: poznan
Wysłany: 2009-10-24, 11:47   

maestro napisał/a:
Rozważając scenariusze organizacji turnieju myślę, że można swobodnie zrobić 11 rund: nawet licząc 90 minut na rundę, start w sobotę o 9.00 i o 18 jesteśmy po 6 rundach, w niedzielę 5 rund i turniej kończy się o 16.30. Nie dostrzegam żadnej przeszkody, żeby tak nie zrobić.


Koniec o 16:30+ ceremonia zakończenia+ czułe porzegnania i robi sie 18:30. A co z tymi, którzy maja pociąg, czy autobus o 17:00.
Pojedziesz na turniej do Krakowa, który zakończy się o 18:00, kiedy Twój ostatni pociąg odjeżdża o 16:00?
A co z tymi, którzy mają ostatni pociąg o 20:00 i czeka ich 12 godzin jazdy, czasem z 2 przesiadkami?
Ty wrócisz do domu i jeszcze "Na wspólnej" zaliczysz, a oni bedą w domu w poniedziałek, a co ze szkołą, pracą itp. I tak naprawdę to Ci zrezygnują z wyjazdu, a nie Ci co im rund za mało.

Pomyśl czasem o innych, bo założe się, że większość ma w dupie te 2 dodatkowe rundy, liczy się dla nich miło spędzony czas.
 
 
maestro 
Viceprezes


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 1731
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-24, 14:19   

termin napisał/a:
Pojedziesz na turniej do Krakowa, który zakończy się o 18:00, kiedy Twój ostatni pociąg odjeżdża o 16:00?
A co z tymi, którzy mają ostatni pociąg o 20:00 i czeka ich 12 godzin jazdy, czasem z 2 przesiadkami?


Ten, kto ma 12-godzinną drogę do przebycia, to żeby wrócić do domu na przyzwoitą godzinę, powiedzmy na 24, musiałby wyruszyć w południe. Czyli w niedzielę turniej musiałby się zakończyć o 11. Mielibyśmy de facto 1-dniowe MP. Czy cała reszta musi się do tego dostosować? Jakieś granice trzeba ustalić i jakie by one nie były, zawsze znajdą się osoby, którym nie będą pasować. Jeśli zaplanujemy koniec na 17 to znajdą sie tacy, którzy znikną wcześniej bo najbardziej im pasuje pociąg o 16, ale jeżeli wyznaczymy koniec na 15, to również nie wszyscy będą zadowoleni, bo akurat komuś najlepiej pasuje wyjechać o 14. Idąc tym tokiem myślenia, powinniśmy organizować turniej jednodniowy?

termin napisał/a:
Pomyśl czasem o innych, bo założe się, że większość ma w dupie te 2 dodatkowe rundy, liczy się dla nich miło spędzony czas.


Można zrobić w ogóle jeden turniej 5-rundowy + długa impreza integracyjna pełna rozrywek. To dopiero będzie miło spędzony czas!

Listopad 2005, Bytom: w ciągu dwóch dni gomoku 11 rund, renju 9 i pente 7. To skrajność, bo wówczas gomoku graliśmy na 15 minut (prawie blitz ;) ), ale już np. MP 2007 gomoku 13 rund jednego dnia, bo następnego dnia 7 rund pente, do tego był również blitz 9-rundowy. MP 2005 i 2006 turnieje 20-rundowe, pierwsze 3 turnieje organizowane przez PSGRiP oraz turniej nr 5 w Poznaniu odbyły się wg schematu gomoku+renju+pente, za każdym razem w sumie po 20-kilka rund. Czemu teraz mamy spaść do poziomu 9 rund?! Czy przez te lata długość doby uległa nagłemu skróceniu?


Scenariusz alternatywny: 7 rund w sobotę do 19.30, 4 rundy w niedzielę - koniec o 15. Także nierealne?
 
 
angst 
Członek Zarządu
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4999
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-10-24, 15:51   

maestro napisał/a:
Ten, kto ma 12-godzinną drogę do przebycia, to żeby wrócić do domu na przyzwoitą godzinę, powiedzmy na 24, musiałby wyruszyć w południe. Czyli w niedzielę turniej musiałby się zakończyć o 11. Mielibyśmy de facto 1-dniowe MP. Czy cała reszta musi się do tego dostosować?

Nie wiemy na razie o nikim konkretnym kogo czekają takie przeboje, więc nie ma na razie do kogo się dostosowywać. Natomiast bazując na doświadczeniach z poprzednich turniejów wiadomo, że im wcześniej kończy się turniej w niedzielę, tym lepiej, byleby oczywiście nie przesadzić.
maestro napisał/a:
termin napisał/a:
Pomyśl czasem o innych, bo założe się, że większość ma w dupie te 2 dodatkowe rundy, liczy się dla nich miło spędzony czas.


Można zrobić w ogóle jeden turniej 5-rundowy + długa impreza integracyjna pełna rozrywek. To dopiero będzie miło spędzony czas!

:|

maestro napisał/a:
Listopad 2005, Bytom: w ciągu dwóch dni gomoku 11 rund, renju 9 i pente 7. To skrajność, bo wówczas gomoku graliśmy na 15 minut (prawie blitz ;) ), ale już np. MP 2007 gomoku 13 rund jednego dnia, bo następnego dnia 7 rund pente, do tego był również blitz 9-rundowy. MP 2005 i 2006 turnieje 20-rundowe, pierwsze 3 turnieje organizowane przez PSGRiP oraz turniej nr 5 w Poznaniu odbyły się wg schematu gomoku+renju+pente, za każdym razem w sumie po 20-kilka rund. Czemu teraz mamy spaść do poziomu 9 rund?! Czy przez te lata długość doby uległa nagłemu skróceniu?

Długość doby wydaje się bez zmian (chociaż dziś w nocy podobno będzie dodatkowa godzina snu), ale czy to oznacza, że każdy turniej ma wyglądać tak samo i nie można się uczyć na błędach lub czerpać z innych wzorców, próbować czegoś nowego? Ponadto, na jaki czas graliśmy we wspomnianych wyżej turniejach? W ilu z nich było to co najmniej 40 minut?
maestro napisał/a:
Scenariusz alternatywny: 7 rund w sobotę do 19.30, 4 rundy w niedzielę - koniec o 15. Także nierealne?

Nie wiem, czemu piszesz o realnych/nierealnych scenariuszach. Nie pisaliśmy nigdzie, że rozegranie 11 rund jest nierealne. Realne jest pewnie i 13, a może 15. Staraliśmy się ustalić zasady jak najbardziej racjonalne, czyli zapewniające gry na jak najwyższym poziomie, zasady sprawiedliwe dla wszystkich, a dodatkowo dające szansę osobom z miejsc bardziej odległych niż Warszawa czy Płock na rozsądny powrót do domu. Może to nie wypali, ale fajnie byłoby rozegrać porządny turniej bez chaosu (ale z Chaosu ;) ), z jakimś przestrzeganym harmonogramem. Więc czemu nie spróbować?
maestro napisał/a:
Jakieś granice trzeba ustalić i jakie by one nie były, zawsze znajdą się osoby, którym nie będą pasować.

No właśnie mamy tu chyba do czynienia z taką sytuacją w tej chwili. Przy czym napisałeś, że jednak się pojawisz :] Nie wiem tylko niestety, czemu się tak zaperzasz...

Pozdrawiam

Angst

P.S. Dredd - jeśli się wybierasz, napisz nam proszę, jak mniej więcej będzie wyglądała Twoja podróż do domu?
 
 
 
maestro 
Viceprezes


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 1731
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-24, 16:47   

angst napisał/a:
ale czy to oznacza, że każdy turniej ma wyglądać tak samo i nie można się uczyć na błędach lub czerpać z innych wzorców, próbować czegoś nowego


Można się uczyć na błędach, chociaż moim zdaniem to tamte schematy turniejów były dobre, a błędny jest kierunek w którym zmierzamy aktualnie.

angst napisał/a:
Ponadto, na jaki czas graliśmy we wspomnianych wyżej turniejach? W ilu z nich było to co najmniej 40 minut?


Najczęściej były to czasy 15-20-25 minut. Dlatego nie postuluję, żebyśmy robili 27 rund na 20 minut, ale już 13 na 30 albo 11 na 35 bądź nawet 40 uważam za dobry wybór.

angst napisał/a:
Więc czemu nie spróbować?


Wydaje mi się, że na zbliżanie MP do standardów MŚ niestety nie możemy sobie pozwolić. Mamy 1,5 dnia czasu, zaś MŚ to kilka dni. I chociaż 40 minut z pewnością wpłynęłoby pozytywnie na jakość gier, to może jednak jest to rzucenie się na zbyt głęboką wodę?

angst napisał/a:
No właśnie mamy tu chyba do czynienia z taką sytuacją w tej chwili. Przy czym napisałeś, że jednak się pojawisz Nie wiem tylko niestety, czemu się tak zaperzasz...


Po prostu uważam taki pomysł na organizację MP za zły. Za bardzo zły. Patrząc subiektywnie powinienem się cieszyć, bo w turniejach 9-rundowych zawsze miałem lepsze wyniki niż w tych dłuższych :] Ale staram się zdobyć na odrobinę obiektywizmu i dlatego nie wyobrażam sobie Mistrzostw Polski o takiej samej długości jak zwykły turniej.
 
 
zukole 

Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 4365
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-24, 17:27   

Cytat:
Czemu wnioskujesz, że liczących się graczy ma być 6? Ja myślałem raczej o top10.


Bo skoro "faworyci" zagrają w 4-5 partiach, to jak można zagrać z resztą? Więcej rund w turnieju to większe szanse na zagranie z większą liczbą osób na podobnym poziomie, przez co wyniki będą b. obiektywne

Truskawek: 4 rundy kwalifikacyjne to już całkiem chybiona myśl.

Co do wyjazdów - każdy kto ma ileś kilometrów do pokonania, to raczej się orientuje o której ma pociąg - ile godzin zajmie podróż i o której będzie w domu. Jak kot napisał, wszystkim się nie uda dogodzić ( fakt, na razie tylko my "stękamy" ). Jeżeli ktoś musi jechać wcześniej, to trudno niech wyjdzie wcześniej - jeżeli mamy rezygnować z dłuższego turnieju na rzecz dłuższej " zabawy" to sorry, ale na imprezę można się umówić kiedy indziej :-)

angst napisał/a:
P.S. Dredd - jeśli się wybierasz, napisz nam proszę, jak mniej więcej będzie wyglądała Twoja podróż do domu?


Wybieram się - wraz z muchą i truskawkiem jedziemy pociągiem ( jak ktoś się chce dołączyć to proszę o znak :) )

Pociągów trochę jest ( fakt że prawie same intercity, ale kursują), jak będziemy we Wrocławiu przed 23:40 to będę ok 0:30, jak nie będziemy - to o 4, jako że pociągi w nocy nie jeżdżą :wink:
Ostatnio zmieniony przez zukole 2009-10-24, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
puholek 

Dołączył: 17 Maj 2004
Posty: 141
Skąd: Reda
Wysłany: 2009-10-24, 17:34   

Ja także jestem za 11 rundami.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group