Ktora odmiana ? |
Autor |
Wiadomość |
losiu
Łoś super ktoś

Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 426 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 2006-01-22, 22:11
|
|
|
wicherek napisał/a: | nawet nie ma z kim sie tego uczyc, |
Proste te osoby ktore umia moga prowadzic Szkole |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-01-22, 22:27
|
|
|
Wprowadzenia keyro dotyczy tylko turow w realu.
Nie wiem co ma to wpsolnego z popularnoscia pente . Wydaje mi ze zdecydowana wiekszosc ktora grala do tej pory w turach grala juz sporo gier w keyro pente.
W gomoku tez zaczyna sie od zwyklego potem pro i swap. Tak samo w pente powinno byc
pierw zwykle potem pro potem keryo. |
|
|
|
 |
_gnoza_
Dołączył: 13 Maj 2004 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-01-23, 16:08
|
|
|
wicherek napisał/a: | heh co znaczy, ze nie wszyscy znaja sw? znaja wszyscy, a juz na pewno duza wiekszosc tylko ze gracze bardziej mobilizuja sie grajac bialymi na turnieju niz na jakims tam kurniku. graja ruchy takie, ktorych nie graja na codzien na minute pro bo takie gry sa najciekawsze i najbardziej emocjonujace moim zdaniem (max gra sie 5min) i dlatego mobilizuja bardziej czarne do myslenia co powoduje ze nei gra sie z pamieci, i popelnia sie sila rzeczy bledy i w tej chwili liczy sie umiejetnosc gry. |
co prawda nie znam sw (troche zapomnialem) ale jakby tak powiedzmy z 3 miesiace pograc i poanalizowac grajac na BK to mozna sie nauczyc wszystkich otwarc i wtedy zaden ruch bialych Cie nie zaskoczy, i mozna z pamieci grac
zreszta w pro wystarczy pamietac do 6-8 ruchu bo potem zazwyczaj jest egzekucja |
_________________ 'Gdzie wszyscy mysla tak samo, nikt nie mysli zbyt wiele' |
|
|
|
 |
arczi
Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 151 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-01-23, 21:01
|
|
|
_gnoza_ napisał/a: |
zreszta w pro wystarczy pamietac do 6-8 ruchu bo potem zazwyczaj jest egzekucja |
Dokladnie! w pro po stracie przewagi nie ma sie szans na wygraną,to jest tylko nieustająca obrona, kończąca sie niemal za kazdym razem porażką. Natomiast w keryo do samego końca można walczyć. Jeden błąd wcale nie świadczy o przegranej.
ps.ktoś sie boi tej odmiany?
jest nieco trudniejsza ale przyjemność z samej gry jest duzo wieksza niz w pro |
|
|
|
 |
Chaosu

Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-01-23, 22:00
|
|
|
. . .Oczywiście grając w pro i w klasyczne można się świetnie bawić jednak keryo jest lepsze! Zapewne dlatego że granie bezpośredniego starcia od początku zwiastuje problemy natomiast budowanie sobie przewagi przy unikaniu łączenia własnych pionów daje do myślenia i mnoży możliwości rozgrywki dlatego powtórzę, keryo jest lepsze! |
_________________ now back to the Gene Krupa syncopated style |
|
|
|
 |
_gnoza_
Dołączył: 13 Maj 2004 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-02-10, 14:23
|
|
|
Cytat: | Ninuki-Renju
Pente is similar to a game that in Japan has the name "Ninuki-Renju" or "Chosen (Korean) Gomoku"(but as I have heard this game is not from Korea). This game has the same rules as Pente (except from the opening rule which probably has not been used). However in Ninuki-Renju some other additional rules are used. The game of Ninuki-Renju had its own organization Ninuki Renju Sha in Japan 1923-1940 but as far as we know by now this game has no association in Japan so the rules may differ from family to family. The additional rules of Ninuki-Renju are:
H. The first to form a "perfect 5" or capture five pairs is the winner.
I.Black starts as in Renju. If a five is made and after that White takes a capture and destroys the five there is no win. This is called an "unperfect 5". However the destroying of the unperfect five must be made with the move immediately following the five.
J. The first player (or sometimes both players) is not allowed to form a double-three, unless it is necessary to do so when destroying an "unperfect 5".
K. An "overline" (six or more stones in a row) does not win and remains neutral (the same rule as e above).
L. A rare case occurs when a fifth capture gives the opponent a five. This occurs when one stone is captured away from a 6-in-a-row, thus leaving 5. In this case, the game is draw. |
wczesniej nie znalem tego....co o tym sadzicie? troche skomplikowane.....ale moze byc niezle..
no i jest mozliwy remis |
_________________ 'Gdzie wszyscy mysla tak samo, nikt nie mysli zbyt wiele' |
|
|
|
 |
s3v3n
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 686 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2006-02-10, 16:00
|
|
|
jeszcze jest duzo odmian pente, a jeszcze wiecej mozna wymyslic.. tylko czy maja one sens..?
a na turniejach w realu wiadomo, ze bedziemy grac tylko pro albo keryo, bo tylko one sa na kurniku, a nie zanosi sie na to, zeby pojawily sie tam nowe odmiany.
co do ninuki renju jako takiego, to obila mi sie o uszy uproszczona wersja zasad przedstawionych powyzej, a mianowicie jedyna roznica wzgledem zwyklego pro pente bylo to, ze jesli gracz rozpoczynajacy ukladal 5 albo zbijal 5 pare, to przeciwnik mial jeszcze 1 ruch, ktorym mogl doprowadzic do remisu (bijac tez 5 pare) badz dalszej rozgrywki (niszczac 5). |
|
|
|
 |
BlueMan

Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 224 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: 2006-02-13, 22:58
|
|
|
Proponuje zeby zrobic na turnieju keryo znacznie ciekawsze i szybko odmienia losy przegranego przez mala nie uwage a nawet z uwaga duza .... wiec ja jestem za keryo jak najbardziej .... |
|
|
|
 |
|